czwartek, 23 lutego 2012

Ginger muffins.

Zauważyłam coś niepokojącego. Gdy nie siedzę w kuchni i czegoś nie przygotowuję, nie mogę sobie znaleźć miejsca. Nosi mnie i nie mogę się na niczym skupić. Mam sporo rzeczy do zrobienia, ale jednak ciągnie mnie do kuchni, uciekam w gary przed nawałem rzeczywistości ;)
Owocem takiej ucieczki były muffinki pieczone późnym wieczorem (po wcześniejszym ugotowaniu cicierzycy z kapustą i zupy tom kha gai, która jest absolutnie powalająca!). Przepis znalazłam w zapisakach kucharza Briana. Właściwie nie przepis a listę składników. Ginger muffins. Odjęłam połowę cukru i jedno jajko, dodałam coś od siebie, i przygotowałam tak, jak się przyrządza większość muffinów - bardzo prosto. Z efektu jestem całkiem zadowolona :)




Muffinki imbirowe
(na ok. 10 babeczek)

100 g cukru trzcinowego
200 g roztopionego masła
150 g mąki
4 jajka
ziarenka z jednej laski wanilii
100g migdałów mielonych (u mnie były drobno posiekane)
50 g startego imbiru (następnym razem dam więcej)
skórka starta z jednej cytryny
2 łyżki soku z cytryny
2 łyżki syropu klonowego (ewentualnie)

W jednej misce wymieszałam wszystkie mokre składniki, w drugiej wszystkie suche. Następnie wlałam mokre do suchych i zmiksowałam na wolnych obrotach do połączenia składników. Wypełniłam ciastem papilotki w blaszce na muffiny i piekłam ok. 20 min w piekarniku rozgrzanym do 180 stopni. Jedną zjadłam na śniadanie do herbaty imbirowej, a drugą do popołudniowej kawy z Baileys ;)

2 komentarze:

Gâteau Marcel

W grudniu zapowiadałam przepis na ten czekoladowy cud, ale w grudniu mi to nie wyszło. Grudzień w ogóle był raczej do niczego. Kończeni...