niedziela, 25 listopada 2012

Najlepsze ziemniaki w Danii - na patyku

Czyli przepis wybrany przez Duńczyków w konkursie organizowanym na FB, na stronie Ekologicznego Kartofla. Ziemniak jest w Danii bulwą narodową, tak samo jak i w Polsce. Postanowiłam je przygotować dla znajomych, którzy dopiero co wrócili z kilku miesięcy spędzonych na Filipinach, stęsknionych duńskiego jedzenia (ponoć wszystkie filipińskie sosy są obślizgłe). Ziemniaki na patyku zostały zaserwowane towarzystwu duńsko-amerykańsko-niemiecko-rumuńskiemu i wszyscy sobie chwalili.
Jakby ktoś był zainteresowany i chciał się pobawić w tłumaczenie, to tutaj znajdzie pozostałe ulubione przepisy Duńczyków na ekologiczne ziemniaki.


Ziemniaki na patyku z sezamem i chilli
( sesam og chilikartofler)

1,5 kg ziemniaków eko (najlepiej małych)
4 ząbki czosnku
3-4 łodygi mięty
3-4 łyżki mąki
3-4 łyżki słodkiego sosu chilli
2 łyżki sezamu
patyki do szaszłyków

Ziemniaków nie obierać a jedynie porządnie wyszorować. Ugotować w lekko osolonej wodzie z dodatkiem mięty i czosnku do miękkości, uważać by nie rozgotować. Ostudzić. Następnie maczać w wodzie i po kolei otaczać w:  mące, sosie chilli i sezamie. Nabijać na patyki i grillować w piekarniku lub na patelni do grillowania, ok. 7-10 min, aż się ładnie przypieką.
Mnie najbardziej smakowały z odrobiną solonego masła na wierzchu. Podawać można chyba ze wszystkim, tak jak normalne ziemniaki, przynajmniej u mnie ;)

Ps. Co prawda nie jest to tradycyjny przepis kuchni duńskiej, ale być może w przyszłości będzie?


2 komentarze:

  1. Nigdy takich nie jadłam. Może zaskoczę nimi mojego Duńczyka? :)

    OdpowiedzUsuń
  2. jak mu nie będą smakować to trzeba będzie reklamację złożyć ;)

    OdpowiedzUsuń

Gâteau Marcel

W grudniu zapowiadałam przepis na ten czekoladowy cud, ale w grudniu mi to nie wyszło. Grudzień w ogóle był raczej do niczego. Kończeni...