piątek, 8 marca 2013

Sangria na Dzień Kobiet.




Choć o Dniu Kobiet przypomniał mi właśnie Google, to dzisiejszy wpis bardzo się wpasowuje w to święto. Trochę mniej się wpasowuje w charakter tego bloga, ale przecież nie mam zamiaru nikogo namawiać do alkoholizmu :)
Jeżeli planujecie (niekoniecznie babskie;) spotkanie w ten weekend, to mam coś dla Was! Ja w zeszłym tygodniu przywitałam swoich gości tym napitkiem, i wszyscy byli bardzo zadowoleni. Goście się trochę spóźniali, więc czekając na nich lepiłam pierogi, popijałam sangrię i słuchałam DhakhaBrakha. Było to wspaniałe połączenie, a kiedy goście już przyszli - ja byłam w wyśmienitym humorze :)
Pomysł na sangrię na białym winie wzięłam z Edible Perspective, przyrządziłam po swojemu z tego, co akurat miałam pod ręką. I radzę zrobić to samo :)





Sangria na białym winie

1 butelka białego wina, najlepiej chardonney (moje było inne, kwaśne)
ok. 1/4 - 1/2 szklanki rumu (użyłam Bacardi, może być też inny alkohol, dodawałam do smaku)
1 łyżka cukru rozpuszczona w odrobinie ciepłej wody
1 jabłko pokrojone w dużą kostkę
kilka plasterków cytryny
2 czerwone klementynki (lub pomarańcze)/lub zwykłe
sok z 2 klementynek/pomarańczy
ziarenka z połowy granatu








Wino przelać do dzbanka/dzbanków, dolać rum i rozpuszczony cukier, wymieszać. Dodać sok i pokrojone owoce, odstawić do lodówki lub balkonu na kilka godzin (minimum 4). Podawać schłodzone, ewentualnie z kostkami lodu. Na koniec wyjeść owoce :)
Uwagi: byłam zaskoczona tym, że dosyć niesmaczne wino (co prawda na winach się nie znam, ale to mi nie smakowało), po kilku godzinach przemieniło się w bardzo pyszny napój. Całkiem niezły sposób na utylizację nieudanego winnego zakupu/prezentu ;)



Zostaje mi jeszcze życzyć wszystkim zaglądającym tu Kobietom: siły i odwagi w dążeniu do celów i spełnianiu marzeń. Ściskam Was serdecznie i życzę miłego dnia!





6 komentarzy:

  1. to naprawdę smaczny i wesoły może być ten Dzień Kobiet:)

    OdpowiedzUsuń
  2. Nigdy nie bawiłam się w robienie "takich wynalazków", wygląda niezwykle zachęcająco;)

    OdpowiedzUsuń
    Odpowiedzi
    1. i w dodatku całkiem proste do przygotowania, i bardzo efektowne :)

      Usuń

Gâteau Marcel

W grudniu zapowiadałam przepis na ten czekoladowy cud, ale w grudniu mi to nie wyszło. Grudzień w ogóle był raczej do niczego. Kończeni...