sobota, 4 lutego 2012

Szybka kasza z jarmużem i soczewicą

Wersja bez kaszy też jest pyszna :)

Gdy zobaczyłam na Durszlaku akcję "Co jeść w ciąży", stwierdziłam, że to jest to, w końcu wezmę się za poskładanie informacji zawartych na ten temat w książkach "Odżywianie wg Pięciu Przemian dla matki i dziecka" (o której już wcześniej wspominałam tu), i moim ostatnim nabytku "Odkrywam Macierzyństwo. Ciąża, Poród, Połóg i Opieka nad Noworodkiem w Harmonii z Naturą" Dr Preeti Agrawal. Chciałam również przedstawić tutaj kilka przepisów w nich zawartych. Niestety nie znalazłam na to czasu w tym tygodniu, a akcja na Durszlaku jest ograniczona czasowo, także nic z tego tym razem nie wyjdzie. Ale tak czy owak mam w planach opracowanie takiej serii z informacjami o tym, jak do tej tematyki podchodzi Tradycyjna Medycyna Chińska, oraz co ma do powiedzenia na ten temat Dr Agrawal, ginekolog i położna, która specjalizuje się w naturalnym prowadzeniu ciąży i porodu (a która swoją drogą przyjmuje we Wrocławiu:). Co prawda ja sama jeszcze nigdy nie byłam w ciąży, ale temat jest mi bliski z różnych powodów, i chciałabym dzielić się zdobytą przeze mnie w tym zakresie wiedzą. Poza tym cały czas polecam artykuły dotyczące odżywiania na portalu Dzieci są ważne, bardzo podoba mi się ichnie podejście do tematu :)

Także takie mam plany na przyszłość. A że do akcji chciałabym dorzucić coś od siebie, podaję przepis na kaszę gryczaną z soczewicą, szybciutką i pożywną, w dodatku ugotowaną wg Pięciu Przemian, co dodaje jej jeszcze więcej mocy. Należy zachować kolejność dodawania składników podaną w opisie.




Szybka kasza
(porcja dla 1 osoby)

filiżanka kaszy gryczanej
garść soczewicy czerwonej
1-2 cebule
3 łyżki oliwy
liście jarmużu
sól, suszony imbir, słodka papryka

Pokrojoną w piórka cebulę podsmażamy na oliwie, dodajemy ugotowaną wcześniej soczewicę (zajmuje to kilka minut), następnie rozdrobnione liście jarmużu i ugotowaną (bez soli) kaszę gryczaną. Szczyptę słodkiej papryki, imbiru i sól do smaku. I gotowe.

Jarmuż może jest trochę zapomniany, ale zupełnie niesłusznie. To doskonałe źródło żelaza, wapnia, witamin K i C, jak również karotenoidów. Soczewica, poza białkiem, zawiera również żelazo i potas, tak samo kasza gryczana, która poza tym jest pełna witaminy B1 i PP, wapnia, fosforu, magnezu. I wcale nie nie trzeba łykać suplementów, jeżeli odpowiednio zbilansuje się swoje codzienne posiłki.

Brak komentarzy:

Prześlij komentarz